Online ontslaan

Medewerkers ontslaan is in de huidige crisissituatie helaas onvermijdelijk. Maar hoe voer je een slechtnieuwsgesprek in coronatijd? Medewerkers naar kantoor laten komen is binnen de huidige RIVM-richtlijnen geen optie…

In dit NRC artikel lezen we enerzijds de aanpak en ervaring van grote bedrijven met online personeel ontslaan. Anderzijds ook hoe medewerkers het online ontslag ervaren. Waardevolle tips en inzichten…

  • Laat een medewerker niet alléén voor een ontslaggesprek naar kantoor komen. Dit kan leiden tot extra teleurstelling en ergernis.
  • Zorg voor een goede internetverbinding.
  • Controleer of de betreffende werknemer thuis de rust en ruimte heeft.
  • Leid het slechte nieuws in.
  • Breng de boodschap zo duidelijk en empathisch mogelijk over.
  • Blijf geïnteresseerd en betrokken bij werknemers, ook na het ontslaggesprek.

Nieuwsgierig
Ik ben benieuwd naar de ervaring binnen mijn netwerk met online ontslaan en online ontslagen worden. Wil je deze ervaring hier delen? Heb je tips? Ik weet zeker dat we van elkaar kunnen leren.

De afgelopen periode heb ik leidinggevenden en HR medewerkers geadviseerd en getraind in het voeren van online ontslaggesprekken. Wil je informatie over mijn trainingen op dit gebied?

Neem dan gerust contact met mij op: 06 27 20 27 55 of jolandabakker@hoofdstuk.nl

Misschien vind je dit ook interessant…